neděle 7. března 2010

Disk naformátovaný na HFS+ Ubuntu zvládá bez problému

Jelikož používám na jednom místě iMac (Snow Leopard) a na druhém notebook s Ubuntu, potřeboval jsem vyřešit přenášení dat. Pro menší věci jako jsou dokumenty se hodí perfektně DropBox, který vše bez potřeby zásahu vše zesynchronizuje. Na větší věci jako např. video soubory nebo muziku je ale potřeba mít přenosný disk. Původně jsem měl disk naformátovaný na NTFS - v době když jsem fungoval ještě na Windows. Pak ale Windows kromě zaměstnání zmizly ze strojů, které jsem používal. Začal jsem řešit dilema, jestli disk naformátovat na Ext2/3 (formát využívaný linuxovými distribucemi) anebo HFS+ ze světa Apple.

Procházel jsem ubunťácká fóra a googlil a googlil a dospěl jsem k tomuto: b) je pro mne správně. MacOS X v mém případě 10.6.2 nativně vůbec ext2/3/4 nevidí, natožpak, aby na takto naformátované partitions uměl zapisovat. Existují sice aplikace fungující na nižší systémové úrovni, ale problém je, že jedna z nich je placená, drahá (Paragon Ext2 Ext3 FS 82 za 40USD) a druhá sice plně zdarma, ale podporující jen Ext2. Navíc se již dlouho nedočkala žádné aktualizace. Naopak Ubuntu (nevím jak ostatní distra) HFS+ nativně! čte i zapisuje.

Ovšem musí být splněny tyto podmínky:
- HFS+ formát musí být bez žurnálu (nonjournaled)
- musíte disku nastavit práva pro zápis na Macovi na "everyone"

EDIT (5.4. 2010): Ubuntu repozitáře obsahují balíčky "hfsplus" a "hfsutils", které zavedou do systému podporu. Ale při splnění výše uvedených podmínek funguje podpora i bez nich.

Žádné komentáře:

Okomentovat