neděle 8. února 2009

Používáte Facebook? Zpříjemněte si chatování

Pokud stejně jako já používáte Facebook a chcete v něm chatovat pohodlněji než jak to webové rozhraní standardně nabízí, mám pro vás dobrý tip. Ti z vás, kdo používají Ubuntu, určitě znají IM klienta Pidgin, který je standardní součástí distribuce. Pidgin zvládá 16 IM protokolů včetně v Česku nejoblíbenějšího ICQ (nikoli nejlepšího bohužel) a ve světě nejpoužívanějšího MSN. Protokol FB v základní nabídce Pidgina chybí z důvodu připravovaných změn na straně samotného Facebooku. Můžete si jej ale jako neoficiální plug-in pohodlně doinstalovat - pro Ubuntu stačí stáhnout příslušný .deb balíček.

Na screenshotu níže jsou vidět možnosti nastavení Facebook účtu. Je možné nastavovat svůj status na Facebooku prostřednictvím Pidgina a také editovat přátele.


Pidgin je dostupný nejen pro Linux, ale i Windows. Uživatelé MacOSX pak můžou využít Facebook protokol v oblíbeném Adiu (který je mimochodem bratříček Pidgina).

3 komentáře:

  1. Ahoj,mam nejzdarenejsi z Widli a sice XP a velmi rad bych zacal s Linuxem ale at stahnu Kubuntu, ci Ubuntu z jakehokoli zdroje, instalace se zasekne a nepokracuje dal, obrazovka ztmavne a blika kursos a nic se nedeje ani po hodine a to mam na hard discu pro Linux vyceleneno 60GB a pro XP 20GB a novejsi picitac Dell Optiplex se slusnymi parametry (RAM 1GB, rych 3,2Mhz), takze v picitaci to urcite nevazne.Jsem docela otraven,neb jsem se na Kubuntu docela tesil, ale takhle si Linux priznivce neziska!Petr

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mi posledni verze Ubuntu LiveCD nejedou,musel jsem instalovat pomoci alternative cd.

    OdpovědětVymazat
  3. No tak nejdůležitější, že se to podařilo:-)

    OdpovědětVymazat